Verilen Hizmetler
Sorun
Empera, Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu içinde yer alan ve Amerika pazarının %50’sini farklı kanallarda domine eden bir markadır. Yüksek üretim gücü ve tasarım kabiliyeti ile Zara, Walmart ve Amazon.com’da satılan bir çok markanın üreticisi konumundadır. Ancak halı kategorisi özgün ve güçlü bir marka yaratmanın zor olduğu bir alandı. Perakendecilik eski usul dinamiklerle ilerliyordu. Empera, bu kategoriyi dönüştürmek ve “fast fashion” akımına adapte olmuş kadınların bu kategorideki beklentilerini karşılayan bir marka olmak istiyordu.
Çözüm
Öncelikle bilinçaltı tüketici araştırmasıyla halının kadının bilinçaltı dünyasındaki anlamını ve önemini keşfettik. Satın alma deneyimini hayal ettirdik ve bu deneyimdeki acı noktalarını ortaya çıkardık. Yaptığımız etnografik araştırmalarla gölge araştırma yöntemiyle halı bayilerinde araştırmalar gerçekleştirdik ve gerçek deneyimlerin yaşattığı duyguları gözlemledik.
Tüm bunlar sonunda marka için kategoride ayrışma gücü sağlayacak, kadınların bilinçaltına hükmedecek ve Empera’nın güçlü kaslarına uygun marka stratejisi oluşturduk. Bununla birlikte perakende deneyimini geliştirecek stratejiler ortaya koyduk.
Empera için oluşturduğumuz MARKA EVİnin, tüm üçüncü parti tedarikçilerin ve iletişim kampanyasının brifi olmasını sağladık.
Modern pazarlama dinamiklerine uygun ekip organizasyonu kurguladık ve yıllık pazarlama planını hazırladık.
Sonuç
Marka kimliğini dönüştürerek Empera kimliğini moda markaları dünyasının güncel dinamiklerine uygun hale getirdik.
Markanın kolay bulunur olması için e-ticaret satış kanalını yapılandırdık ve fiziksel perakendecilik yolunda adımlar atılmasını sağladık.
Ulusal iletişim kampanyasının tonunu halı kategorisinin sıkışmış olduğu kadın ünlü ezberinden çıkartıp, tüketicinin kendini bulabildiği bir iletişim kampanyasına çevirdik.
Sonuçta, Empera bugün bir halı markasından çok moda markası haline geldi.
Tüm bu süreçte marka stratejini güncellediğimiz Empera, Turquality programına kabul edildi.
Marka Danışmanlığı Vakaları
İlgili Yazılar
Marka Danışmanlığı ve Marka İsmi Bulma İle İlgili En Çok Sorulan Sorular
En sık karşılaştığımız marka danışmanlığı ya da marka ismi bulma [...]
Araştırma: Covid19 ile Aşılan Sınırlar
Goodjob Human Insight & Brand Strategy olarak klinik psikologlarla Temmuz [...]
Beyaz Yakalının Bilinçaltı ve Değişen Anlam Dünyası – 1
Goodjob Human Insight & Brand Strategy olarak klinik psikologlarımız, bilinç altı uzmanlarımız [...]
Corona Virüsü’ne Karşı 3 Tip İnsan Davranışı
Corona’ya Karşı Üç Tip İnsan Davranışı İnsan ölümü ve yaşamı [...]
Marka Danışmanlığı Markanıza Ne Katar?
Marka danışmanlığı bir meslek haline geleli çok olmadı. Halen ne [...]
Güçlü Bir Görsel Marka Kimliği Nasıl Olmalı?
Öncelikle bu yazıyı yazmamdaki amaç; her gün bir yenisinin duyurusunun [...]