Project Description

Sorun

MEBAK 1979 yılından beri ana sanayi üreticilerinin alüminyum malzemeden kusursuz yedek parça üretimlerini gerçekleştiriyor. Marka Türkiye’nin ve Dünyanın en büyük beyaz eşya üreticilerinin tedarikçisi konumunda. Ancak markanın malzeme odaklı algısı mevcut pazarı dışındaki sanayiye genişlemesinin önünde bir bariyer oluşturuyordu. Markanın malzeme odaklı olmaktan kurtulup bir değer üzerine inşaa edilmesine ve görsel dünyasının güncellenmesine ihtiyaç vardı. Mebak marka stratejisi ve marka kimliği tüm bu ihtiyaçlar çerçevesinde ortaya çıktı.

Çözüm

MEBAK için bir yıllık bi proje planı hazırlandı. Proje kapsamında, etnografik araştırma, rekabet analizi ve marka simülatörü workshop’u yapıldı. Çıkan bulgular Goodjob strateji ekibi tarafından analiz edildi. Marknın özü ve değerleri belirleni. Yeni marka özünün hayata geçme süreci planlandı ve görsel dünyası yeniden tasarlandı. Marka yeni stratejiyi iş süreçlerine de adapte etmek için yeni bir iş modeli tanımladı ve süreçler iyileştirildi.

Sonuç

Marka temsil ettiği değerleri yaşatan bir iş yapış kültürüne sahip oldu. Kısa sürede şirket içerisinde ve dışında yeni strateji hayat buldu. MEBAK bugün bir çok zoru projenin önemli yedek parça üreticilerinden biris konumunda. Yenilenebilir enerji sektöründen, elektronik sektörüne kadar geniş bir alanda başarılara imza atıyor.

İlgili Vakalar