Verilen Hizmetler
Sorun
Empera, Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu içinde yer alan ve Amerika pazarının %50’sini farklı kanallarda domine eden bir markadır. Yüksek üretim gücü ve tasarım kabiliyeti ile Zara, Walmart ve Amazon.com’da satılan bir çok markanın üreticisi konumundadır. Ancak halı kategorisi özgün ve güçlü bir marka yaratmanın zor olduğu bir alandı. Perakendecilik eski usul dinamiklerle ilerliyordu. Empera, bu kategoriyi dönüştürmek ve “fast fashion” akımına adapte olmuş kadınların bu kategorideki beklentilerini karşılayan bir marka olmak istiyordu.
Çözüm
Öncelikle bilinçaltı tüketici araştırmasıyla halının kadının bilinçaltı dünyasındaki anlamını ve önemini keşfettik. Satın alma deneyimini hayal ettirdik ve bu deneyimdeki acı noktalarını ortaya çıkardık. Yaptığımız etnografik araştırmalarla gölge araştırma yöntemiyle halı bayilerinde araştırmalar gerçekleştirdik ve gerçek deneyimlerin yaşattığı duyguları gözlemledik.
Tüm bunlar sonunda marka için kategoride ayrışma gücü sağlayacak, kadınların bilinçaltına hükmedecek ve Empera’nın güçlü kaslarına uygun marka stratejisi oluşturduk. Bununla birlikte perakende deneyimini geliştirecek stratejiler ortaya koyduk.
Empera için oluşturduğumuz MARKA EVİnin, tüm üçüncü parti tedarikçilerin ve iletişim kampanyasının brifi olmasını sağladık.
Modern pazarlama dinamiklerine uygun ekip organizasyonu kurguladık ve yıllık pazarlama planını hazırladık.
Sonuç
Marka kimliğini dönüştürerek Empera kimliğini moda markaları dünyasının güncel dinamiklerine uygun hale getirdik.
Markanın kolay bulunur olması için e-ticaret satış kanalını yapılandırdık ve fiziksel perakendecilik yolunda adımlar atılmasını sağladık.
Ulusal iletişim kampanyasının tonunu halı kategorisinin sıkışmış olduğu kadın ünlü ezberinden çıkartıp, tüketicinin kendini bulabildiği bir iletişim kampanyasına çevirdik.
Sonuçta, Empera bugün bir halı markasından çok moda markası haline geldi.
Tüm bu süreçte marka stratejini güncellediğimiz Empera, Turquality programına kabul edildi.
Marka Danışmanlığı Vakaları
İlgili Yazılar
Fark Etmez
Yıllar önce, orta okuldayken, otobüsle iki aktarmalı şekilde okula giderdim. [...]
Yerli Otomobil
Yerli otomobil piyasaya çıkmadan olay oldu. Peki nedir bu yerli [...]
Marka Birleşmesi
Marka Birleşmesi Marka birleşmesi pazarlardaki ölçek ekonomisi gerçeğiyle paralel olarak [...]
İran Pazarı Goodjob’dan Sorulur
Goodjob ve Iran Brand Makers Anlaşma İmzalandı İran pazarı, son [...]
Marka İsmi Oluşturma Efsaneleri
Marka ismi oluşturma konusunda gerçeklerin yanında efsaneler de konuşuluyor. Konuya [...]
Üniversite Markası – The Brand Age Ekim 2015
“Üniversite markası yaratmak diğer ticari markalardan farklıdır. Üniversiteler bir müşteriden [...]