Sorun

Borusan, dünyanın önemli oto alım satım markalarından biri olan Manheim ile ortak bir şirkete sahipti ve bu pazarda Manheim markasıyla faaliyetini sürdürmekteydi. Ancak anlaşmanın sona ermesi sonucu Borusan’ın nasıl bir marka stratejisi ile ve nasıl bir marka adıyla ilerlemesi gerektiğine karar vermesi gerekiyordu.

Çözüm

Öncelikle 6 şehirde 30’un üzerinde oto galerici ile etnografik araştırma gerçekleştirdik. Bu araştırmalarda galericilerin hem beklentilerini hem de kültürel kodlarını, davranış kalıplarını ve jargonlarını analiz ettik. “Boncuk gibi araba” ne demek bunu öğrendik. Galericilerin Manheim ve Borusan marka algılarını, bu ikili arasındaki ilişkiyi tespit ettik.

Sonuç

Sonuçta şirkete Borusan markasıyla ilerlemesi önerisinde bulunduk. Öneri kabul edildi ve marka Borusan Araçihale olarak lanse edildi. Marka geçişi son derece başarılı bir şekilde gerçekleşti ve Borusan pazardaki lider konumunu korudu.

İlgili Vakalar