Sorun

Türkiye’nin en ikonik tabancalarından olan Yavuz16’nın üreticisi olan Girsan, artan ihracat talebini karşılamak ve artan satış kanallarını yönetmekte daha odaklı davranabilmek için bir pazarlama probleminin tam ortasındaydı. Pazarlarını hedeflerine göre bölüp, farklı beklentileri karşılamaya odaklanıp kalıcı büyümeyi sağlamak için Goodjob’a başvurdu.

Çözüm

Girsan’ın ihracat yaptığı pazarların dünyanın farklı bölgelerinde olmasından dolayı, yurtdışı ve yurtiçi pazarlardaki müşteri beklentileri çok ayrışıyordu. Yurtdışı ihracat pazarlarının önceliklerini yerine getirirken, halen doğduğu toprakların da beklentilerine cevap vermesi istenen Girsan için radikal bir karar ile pazar odaklı marka ayrışmasına gidildi. Yurtdışı pazarlarına satış Girsan markası ile yapılmaya devam edilirken, firmanın hafızalara kazınmış ikonik modeli Yavuz, iç pazarın lider tabanca markası olacak şekilde konumlandırıldı. Etnografik araştırma ile tüketicilerin beklentileri yeniden derinlemesine araştırıldı ve markanın tekrar kendi kategorisinde hüküm sürmesi için marka stratejisi geliştirildi.

Sonuç

Yavuz markasının hafızalardaki ikonik hatırasıyla örtüşen bir Yavuz figürü oluşturuldu ve relansman kampanyasında oluşturulan Yavuz figürü ile efsane markanın geri dönüşü ve hikayesi anlatıldı.

İlgili Vakalar