Sorun

Turkven, Pukta ve Clonera teknoloji şirketlerini satın aldı ve bu şirketleri tek çatı altında birleştirmek istiyordu. Marka stratejisinin yanı sıra bu birleşim sonrası markanın nasıl isimlendirileceği de çözülmeliydi. Üstelik bu sürecin çok hızlı bir şekilde sonuçlandırılması gerekiyordu.

Çözüm

İki şirketin de üst düzey yöneticileriyle birebir derinlemesine görüşmeler gerçekleştirildi. Geniş katılımlı bir çalıştay gerçekleştirilerek hedef kitle tanımlamaları, bu kitlelerin beklenti ve ihtiyaçlarının nasıl farklılaştığı ve bu yeni markayla bunun nasıl karşılanacağı tartışıldı. Goodjob, iki ayrı marka stratejisi alternatifi oluşturdu. Marka isimlendirme stratejisi belirlendi ve isim çalışması gerçekleştirildi. İsim çalışması sonrası ise görsel kimlik tasarlandı. Tüm bunlara ek olarak marka için bir iletişim stratejisi yol haritası hazırlandı.

Sonuç

Sonuçta marka için, şirketlerin IT ihtiyaçlarını yalınlaştıracak bir misyon belirlendi ve “IT Simplified” mottosu yaratıldı. Markanın değer önermesi, marka kişiliği ve değerleri belirlendi. Bir Marka Anayasası oluşturuldu. Marka ismi ECLIT, oluşturulan stratejiyi taşıyacak şeklide yaratıldı. Görsel kimlikse karmaşayı yalınlaştıran bir misyonun görsel ifadesi olarak hayat buldu. Hepsinden önemlisi birleşme sonrası yeni yapı altında tüm ekibin bir bütün olarak ve güçlü bir heyecanla yola devam etmesi sağlanmış oldu.

İlgili Vakalar