Sorun

Ufresh 2011 yılında uzmanlığı kuru incir işleme olan bir şirket olarak kuruldu. Şirket Türkiye’nin önemli incir ihracatı yapan markalarından biri konumundaydı. Yapılan iş modeli değişikliği ile şirket kuru incir işleme alanından uzaklaşıp online kuruyemiş satışı yapan bir formata dönüşmüştü. 2020 yılında şiret perakende alanında genişleme kararı aldı ve Ufresh markasının perakende deneyimi sunan bir markaya dönüştürülmesine ihtiyaç vardı. Ufresh Marka Danışmanlığı hizmeti için Goodjob’a başvurdu.

Çözüm

Markanın faaliyet gösterdiği pazardaki rekabet yarı etnografik araştırma modeli ile derinlemesine incelendi. Farklı segmentlerdeki müşteri personaları oluşturuldu ve markanın perakende stratejisi belirlendi. Yeni stratejiye uygun kurumsal kimlik tasarımı yapıldı ve mimari konsept oluşturuldu.

Sonuç

Markanın ürün genişleme alanını belirledik. Dinamik bir perakende markası olmanın gerekliliklerini tanımladık. Değişen yeni konsepti etnik gıda trendinin gerçeklerine uygun olarak tasarladık. Marka yeni kimliği ve iş yapış şekliyle tüketicisin deneyim sunan yerinde duramayan bir yapıya kavuştu. İlk mağazası doğduğu topraklar olan Aydın Nazilli’de açıldı. Franchise modeli ve büyüme stratejisi için çalışmalar sürüyor.

İlgili Vakalar