Marka Yaratma Hizmetleri

Marka ismi yaratma süreci yaratılacak marka ismiyle ilgili kavramsal çalışmaların yapılmasıyla ve araştırmalarla başlar.

Doğru bir isim, bir markanın en değerli varlığıdır. Tescil edilebilir marka adı bulmanın giderek zorlaştığı günümüzde marka ismi yaratma bir stratejik süreçtir ve bir uzmanlık gerektirir. Goodjob, marka stratejisi konusundaki uzmanlığı ile iyi bir marka adının nelere sahip olması gerektiğini bilir ve markanıza doğru ismi koyar.

Marka stratejisine, rakiplerin adlarına, marka adının uygulanacağı alanlara ve müşteri grubuna göre isimlendirme stratejisinin çerçevesi çizilir.

Marka İsmi Yaratma Süreci 10 Aşamada Gerçekleşir

  • Brif alma: Marka ismi yaratma talebinin detaylarına ilişkin bilgiler alınır.

  • Strateji: Marka adının dayanacağı kavramlara temel oluşturacak felsefe ve marka farkı irdelenir.

  • Rakip Analizi: Rakip marka adları ve sektör jargonu incelenir.

  • Semantik Çalışma: Marka adının anlamlı olup olmayacağı, hangi dilde anlamlı olacağı kararlaştırılır.

  • Morfolojik Çalışma: Şeklen markanın sınırları çizilir. İdealde kaç harf ya da kaç hece olacağı belirlenir.

  • Kavramsal Çalışma: Marka adının dayanacağı temel kavramlar belirlenir ve isimlendirme patikaları yaratılır.

  • Marka İsmi Yaratma: Marka ismi çalışması yapılır. Her turda ortalama 20 isim sunulur ve isim onaylanana kadar marka ismi yaratma süreci devam eder.

  • Tescil Kontrol: Tescil edileceği pazarlara yönelik kontrolleri yapılır.

  • Detaylı Kontrol: Sosyal medya hesap uygunlukları, app store uygunluğu ve arama motoru araştırmaları yapılır.

  • Tescil Süreci: Patent ofisi aracılığıyla tescil baş vurusu yapılır.

Bize göre marka kimliği stratejinin ayrılmaz bir parçasıdır. Marka kimlik tasarımını yaptığımız araştırmalar ve geliştirdiğimiz stratejinin sonucu olarak tasarlarız.

Kategoriye uygunluk, rekabetten ayrışma ve zamansızlık gibi temelleri özünde barındıran tasarım anlayışımız sayesinde akılda kalıcı ve güçlü kimlikler üretiriz.

Görsel Kimlik Tasarım Hizmetimiz Şunları İçerir

  • Logo

  • Tipografi

  • Kurumsal Desen

  • Sözel Kimlik (Verbal Identity)

  • Ambalaj Tasarımı

  • Kurumsal Kimlik Unsurları

  • Temas Noktası Uygulamaları

Marka Yaratma Vakaları