Sorun

Yaşam için teknoloji üreten BOSCH için marka denetleme danışmanlığı (Goodaudit) projesi gerçekleştirdik. Sorun, marangozların markayı tercih etmekte tereddüt yaşamaları idi ancak bunun nedenlerini ve bu sorunun üstesinden nasıl gelineceğini bilmiyorduk. Daha önce bazı araştırmalar yapılmış ancak sorunun kaynağı tam olarak keşfedilememişti.

Çözüm

Sorunun çözümü için 6 şehirde 100’den fazla marangozhane ziyaret edildi. Bu etnografik araştırma ile marangozların gündelik dünyası, aletlerle ve markalarla ilişkileri, jargonları ve markalara dair inançları keşfedildi. BOSCH markasına dair bu kitlede yaygınlaşmış bir hurafe, markanın ürün portföyü ve buna bağlı kanal stratejisi ile birleşince ciddi bir sorun ortaya çıkmış. İki ayrı seri halinde pazara sunulan BOSCH ürünlerinin kanalda ve müşteri grubunda doğru algılanmamış olduğu gözlemlendi. Buna bağlı olarak marka stratejisi ve kanal stratejisi geliştirildi. Tüm iletişim çalışmalarını “Dayanıklılık” üzerine geliştirdik ve “Mavi BOSCH” iletişimi yapmaya başladık.

Sonuç

Proje sonunda marka, daha müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi üretti ve marangozlara daha yakın bir iletişim yöntemi izledi. Kanal stratejisi değişti ve yapı marketlerde de profesyonel seri olan (Mavi BOSCH) ürünleri satılmaya başlandı. Sonuçta satışlar ve pazar payında önemli derecede artış sağlandı.

İlgili Vakalar