Verilen Hizmetler
Sorun
Kombi pazarı çok zorlu bir pazardı. Yerli ve yabancı bir çok güçlü marka yer alıyordu. Üstüne üstlük ürünlerle ilgili ayrışmak çok kolay görünmüyordu. Zira sektör “verimlilik” dışında pek bir şey söylemiyordu. Müşteri ise hayatında bir kez alacağı bu ürün için tanıdığı markaları tercih etme eğilimindeydi.
Çözüm
Soulmate araştırma modelimiz ile son bir yıl içinde kombi satın alması gerçekleştirmiş karar verici kadın ve erkeklerle görüştük. Bu görüşmelerde kişilerin kombiye ilişkin hissettiği şeyleri öğrendik.
Buna ek olarak yaptığımız etnografik araştırmalarda satış kanalını ve yapılarını analiz ettik. Masa başı çalışmalarda pazar verilerini inceledik. Kombi markası olarak rakip gördüklerimizi inceledik ve pazardaki önemli boşlukları tespit ettik. Örneğin Warmhaus logo tasarım brifinde markanın “Turuncu” olması gerektiğini belirttik. Bu, hem “Bazıları sıcak sever” stratejimize çok uygundu hem de pazarda hiç bir rakip marka turuncu rengi sahiplenmemişti.
Sonuç
Sonuçta kişilerin kombiye karşı pek olumlu hisler beslemediğini keşfettik. Bazıları görüntüsünden, sağından solundan boruların fışkırıyor olmasından rahatsız oluyordu. Bazıları ise iyiden iyiye korkuyordu. Sektörün işlediği verimlilik konusu ise hiç bir markanın sahiplenebileceği bir şey değildi. Kişi verimliliği kendisinin sağladığını ve dış etmenlerden kaynaklandığını söylüyordu.
Warmhaus kombi markası bu iç görülerle yaratıldı. Sonuçta kısa sürede pazardaki ilk beş marka arasında yerini aldı ve hızlı büyümesine hala devam ediyor. Tasarım konusundaki önerilerimiz Ar-Ge’nin usta elleriyle birleşince IF Design, Red Dot Design ve German Design Awards ödülleri peş peşe geldi. Warmhaus tabuları yıkan bir kombi markası olarak insanların beğenisini kazandı.
