Sorun

Müşterimiz Teknosa, dünyadaki trendlere uygun olarak, teknoloji alanında kendi mağaza markasını yaratmak istediğini söyledi. Bu noktada güçlü bir isme ve marka kimliğine ihtiyaç vardı.

Çözüm

Öncelikle marka stratejisini oluşturduk. İsmin hangi temel kavramlar çerçevesinde oluşturulması gerektiğini, dilini, yapısını ve uzunluğu gibi teknik boyutları belirledik. Çalışılan onlarca ismin arasından PREO, bazı yönleriyle ön plana çıktı. Sonrasında ise bu ismin alt marka modellemesinin nasıl olması gerektiğine karar verdik. Yani PREO P1 ve Pwatch ile başlayan serinin nasıl devam edeceğini belirledik. İlk başlarda sadece telefon ve akıllı saat ile piyasaya çıkan markanın hangi ürün alanında hangi alt marka modeliyle ilerleyeceğini belirledik.

Sonuç

İsmin Hikayesi

Marka ismini yaratırken İngilizce’de çokça kullanılan bir ön ek olan “Pre” ifadesinden yola çıktık. Yarının teknolojisine bugünden sahip olma fikriyle geliştirdik. Bu kelimenin sonuna ise hem ismi yumuşatmak hem de özgünleştirmek amacıyla “O” harfi ekledik.

Anlamsal Avantaj

İsmin direkt bir anlam içermemesi anlam karmaşasını önlüyor. İnsanların etrafında PREO diye başka hiç bir şey yok. Öte yandan PRE kelimesi çok aşina olunan bir ön ek.

Şekilsel Avantaj

4 harf olması nedeniyle küçük ürünlerin üzerine dahi kolayca uygulanabilir. Küçük harfler yuvarlak bir uyum içinde.

Fonetik avantaj

İsim sert bir dudak ünsüzüyle başlar ve bu baskın, yüksek bir seslendirme sağlar. İsim biterken ise yuvarlak, kalın ve geniş bir ünlü ile biter. Bu sayede ağızda yine belirgin ve özgün bir ifade görürüz.

“Teknosa Preo P1

İleri seviye akıllı telefonlar ligine Teknosa Preo P1 ile giriş yapıyor ve kullanıcıların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak, performansıyla fark yaratacak alternatif bir akıllı telefon ile kendini gösteriyor. Teknosa’nın ilk telefonu olan Preo P1’i elinize aldığınız an kaliteli kasa yapısı sizi etkilemeyi başarıyor. Özel bir dokuya sahip olan kasası sayesinde elinizden kaymıyor ve her koşulda pratik bir kullanım sunuyor.”

İlgili Vakalar