Verilen Hizmetler
Sorun
Konya Büyükşehir Belediyesi özel sektöre örnek teşkil edecek yeni bir marka oluşturmak istiyordu. Belediye iştiraklerinden Konbeltaş, Konya’nın merkezinde, Tarihi Buğday Pazarı’nda, bu tarihi mekanın ruhuna ve şehrin ihtiyaçlarına uygun bir kahvaltı mekanı yaratmayı kendine misyon edinmişti. Yapılan tüketici ve pazar araştırmalarında Konya’da kahvaltısıyla anılan bir mekanın yer almasına ihtiyaç olduğu tespit edildi. Öte yandan Tarihi Buğday Pazarı’nın geçmişte ticarethanelerin yoğun bulunduğu yapısından çıkarak yeme içme ağırlıklı bir mekana dönüşmesi gerekiyordu. Yani bu yeni markanın etrafını da şekillendirecek güçte olması gerekiyordu. Bu doğrultuda Goodjob’dan yeni marka yaratma konusunda marka danışmanlığı hizmeti talep edildi. Kapsam içinde marka stratejisi oluşturma, stratejiye uygun marka ismi yaratma ve görsel kimlik tasarımı yer alıyordu.
Çözüm
Öncelikli olarak Goodjob, marka danışmanlığı projesi kapsamında, Konya’da etnografik araştırmalar gerçekleştirdi. Sektör ileri gelenleri ve akademisyenlerle Marka Simülatörü workshopu düzenledi. Literatür taraması yaparak bölgenin kültürel mirası analiz edildi. Diğer yandan ülkede ve dünyada yükselen yeme içme trendleri incelendi.
Tüm bunları sentezleyerek çok modern ve aynı zamanda Konya’nın kökleriyle güçlü bir bağ kuran bir marka stratejisi oluşturduk. “Gelenek yaşarsa, lezzet yaşar” değer önermesini markanın merkezine koyarak bu geleneği zamansız kıldık. Çünkü “artizan” demek malzemenin ve yöntemin özünü muhafaza etmek demektir.
Tasarlanan marka isimleri arasından Palize adı tercih edildi. Markayı taşıyacak logo ve görsel kimlik içinse “zamansız ve abartısız” bir tasarım dili tercih edildi. Olması gerektiği gibi ve olduğu gibi bir marka kimliği yaratıldı. Görsel kimliğin sade ama güçlü yapısı markanın kökleriyle gelecek arasında sınırsız bir bağ kuruyor.
Sonuç
Palize, açıldığı günden itibaren hızla büyüdü. Hızla Konya halkı tarafından benimsendi ve sektörün kutup yıldızı markalarından biri haline geldi.
Yeni marka yaratma danışmanlığı projesi kapsamında hayata geçen Palize, özellikle hafta sonları rezervasyonsuz yer bulmanın imkansız hale geldiği bir popülariteye erişti. Palize, aynı zamanda pop-up dükkanlar da açmaya başladı. Kahvaltıda sunduğu mandıra ürünlerini bu dükkanlar aracılığıyla da insanlara ulaştırıyor.
Yeni marka yaratma danışmanlığı projesi kapsamında hayata geçen Palize, özellikle hafta sonları rezervasyonsuz yer bulmanın imkansız hale geldiği bir popülariteye erişti. Palize, aynı zamanda pop-up dükkanlar da açmaya başladı. Kahvaltıda sunduğu mandıra ürünlerini bu dükkanlar aracılığıyla da insanlara ulaştırıyor.