Sorun

Neva, Türkiye’de 50 yıldan uzun süredir faaliyet gösteren Dilek Tekstil şirketinin yarattığı bir marka. Rekabetin çok yoğun olduğu pazarda kanal yapısı da epey zorlu. Tasarımın markalar için en önemli unsur olduğu pazarda Neva’nın marka kimliği eski ve hantal bir duruş sergiliyordu.

Çözüm

Neva için öncelikle yeni evelencek genç kızlarla Soulmate araştırma modelimizi kullanarak bilinçaltı bir araştırma gerçekleştirdik. Pazar, rekabet ve iç analizlerle araştırmadan çıkan sonuçları sentezleyerek marka stratejisini ve diğer pazarlama stratejilerini şekillendirdik. Sonrasında ise uzunca süre markaya “Marka Yönetim Danışmanlığı” hizmeti verdik. Koleksiyon isimlerini yarattık: Yakamoz, Mentol, Grizay, Bitter.

Sonuç

Yaklaşık 2 yıl süren proje sürecinde şirket, diğer ticari faaliyetini sonlandırarak Neva markasına odaklandı. Neva markası yepyeni ve zamansız bir kimliğe kavuştu. Proje sonunda markanın penetrasyonu iki katın üstüne çıktı ve cirosu yıllık ortalama %30’un üstünde arttı.

İlgili Vakalar