Sorun

Türkiye’de 80 ilde 650’den fazla mağazası bulunan Gratis, marka değerini geliştirmek istiyordu. Marka tüketicinin zihninde büyük oranda fırsatla ilişkilendiriliyordu. Tüketici ile kurulan bağı güçlendirmek için onu çok daha yakından tanımak, Türk kadınının kişisel bakıma dair acı ve haz noktalarını, kültürel etmenleri analiz etmeye ihtiyaç vardı.

Çözüm

Soulmate™ araştırma modelimiz aracılığıyla, toplamda 8 şehirde 100’ün üzerinde kadınla bir araştırma gerçekleştirdik. Kadınların kişisel bakım ve güzellikle ilgili bilinç altında yatan gerçeklikleri keşfettik. Masa başı araştırmalarla güzellik ve kişisel bakımın zaman içindeki değişimini ve konunun bilimsel alt yapısını analiz ettik. Saha araştırmalarıyla rakipleri inceledik.

Sonuç

Sonuç olarak Gratis markasının temel alacağı içgörü ve buna yönelik izlenmesi gereken yol haritası belirlendi. Hem iletişimde hem de mağaza deneyiminde geliştirilmesi ve korunması gereken alanlar tespit edildi, uygulamaya geçirildi. Bugün Gratis, hızlı büyümesini daha güvenli bir şekilde sürdürüyor.

İlgili Vakalar