Sorun

Biquitte 10 yıllık ve 14 şubesi olan, casual dining hizmet veren bir restoran markası. Markanın kökleri İzmir’de atılmış. Franchise modeli ile büyüyen marka, büyük metrekareli lokasyonlarda tam gün hizmet veren bir konsepte sahip. Markanın bulunduğu kategorideki markaların birbirine benzemesi yeni lokayon oluşturmada ve markaya yatırımcı çekmede zorluk oluşturuyordu.

Çözüm

Antropologlardan ve marka stratejistlerinden oluşan Bisquitte marka takımı farklı sosyo kültürel çevrelerde saha araştırmaları gerçekleştirdi ve masabaşı araştırmayla litaratür taraması yaptı. Müşteri segmentlerinin deneyim yolculukları incelendi. Yakın coğrafyaların mutfak yapıları incelendi. Tüm araştırmalar neticesinde yapılan analizlerde marka için kendi mutfak kültürünü temsil eden bir konsept oluşturuldu.

Sonuç

Yeni konsept, mutfak ekibine ve reklam ajanslarına briflendi. Marka için çok geniş kapsamlı bir mutfak araştırması yapıldı. Ve yeni konsepte göre ürünler revize edildi. Markanın belirlenen yeni marka vaadi ve ses tonu tüm mecralarda uygulandı. Bisquitte İzmir dışında bir çok yeni lokasyonda kendi özgün kimliği ile restoranlar açmaya devam ediyor.

İlgili Vakalar