Sorun

Alaçatı Muhallebicisi ile ilk tanıştığımızda 15 m²’lik, sadece tatlıcı konseptinde bir dükkandı. Net bir marka stratejisine ve ticari olarak markanın franchise sistemi ile büyütülmesine ihtiyaç vardı. Markanın ürün portföyünün sınırları, fiyatlandırma stratejisi, markanın temel varoluş nedeninin net olmaması gibi sorunları vardı. Diğer yandan otantik bir marka olarak hayata geçirilmiş olan markanın bu otantik kimlikten kurtarılması ve daha geniş kitlelere hitap edecek bir yapıya erişmesi gerekiyordu. Zira bu kimlik sürdürülebilir bir marka sistemi yaratmanın önünden önemli bir engeldi.

Çözüm

Marka için yapılan yaklaşık 1 yıllık bir proje ile temel stratejik kararlar verildi. Marka kimliği netleştirildi ve sınırları net bir şekilde çizildi. Alaçatı Muhallebicisi için bir karşı konumlandırma fikri geliştirildi. Doğu kültürünün yağlı ağır tatları karşısında Ege’nin hafif, ferahlatan tatlarını temsil edecek bir marka olarak konumlandırıldı. Bu konumlandırma markanın ürün genişlemesinin önündeki en büyük sorunu ortadan kaldırdı. Ticari olarak da büyüyebilecek bir marka olmasının önünü açtı. İzmir Kumrusu, Boyoz, Alaçatı Dondurması, Ege zeytinyağlıları ve Ege esintileri taşıyan tatlıları marka satabilir hale geldi. Markanın menüleri didik didik incelenerek hem marka stratejisi hem de ticari anlamda doğru tercihler belirlendi. Marka Ege’nin lezzetlerini sahiplenen ve bu lezzetleri olduğu gibi yaşatma misyonunu benimsedi.

Sonuç

Kısa sürede yenilenen markanın, yeni vizyon çerçevesinde mutfak ekibi tarafından oluşturulan menüsü başarı yakaladı. Günün belli saatleri ürün satan marka günün her saati ürün satabilir hale geldi. Fiş ortalaması yaklaşık 3 katı artırıldı.

Markanın otantik kimliği değiştirildi; daha modern ve şehirli bir kimlik oluşturuldu. Markanın temsil ettiği değerler, görsel kimliğin renklerinde de hayat buldu.

İlk yıl marka 100’lerce franchise başvurusu aldı. Bugün 70’in üzerinde Alaçatı Muhallebicisi şubesi bulunuyor ve her geçen gün yeni şubeler açılıyor. Karlı bir işletmeye kim yatırım yapmak istemez ki? “Ege’nin Lezzet Rüzgarı” şiddetini gün geçtikçe artırıyor ve metropollerde yaşayan insanlara özlediği tatları ve tatil anılarını beraberinde getiriyor.

İlgili Vakalar