Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine değil.

 

Kevin Roberts
Goodjob, insanların söyledikleri ile yaptıkları arasındaki farklar olabileceğini bilir. Hatta bunun farkında olmayabileceklerini de bilir. Etnografik araştırmalarda, her zaman olduğu gibi, söylenenin ötesini keşfeder.

Etnografik Araştırma Modelleri

Etnografi

İnsanları ürün ve hizmetlerle temas halinde bulundukları gerçek dünyadan ayırmak gerçek dışı sonuçlar ortaya çıkarabilir. Onların davranışlarını doğal ortamlarında gözlemlemek ve duygularını o atmosferde sergilemelerine izin vermek derin içgörüler elde etmemizi sağlıyor.

Çıktılar:

  • Topluluğun genel kültürel özellikleri

  • Ürün ya da hizmeti kullanım alışkanlıkları
  • Satın alma ve kullanım ritüelleri

  • Toplulukta gözlemlenen ritüeller ve davranış ayrımları

  • Ürün ya da hizmetlerin gelişime açık alanları

  • Ürün grubuna ilişkin temeldeki güçlü duygular (korkular, endişeler, sevinçler, arzular)

  • Çevre koşulları (fiziki ya da kültürel çevre)

  • Markaya ve rakiplere dair algılar

B2B Etnografi

B2B etnografi, iki temel hedef kitleye yöneliktir. Bunlardan ilki ürün ya da hizmetin B2B kullanıcıları, diğeri ise ürüne ya da hizmete aracılık eden kişilerdir (bayi, servis vb.).

Çıktılar:

  • Kullanıcının/aracının en büyük acı noktaları

  • Kullanıcıyı/aracıyı işe dair motive eden unsurlar

  • Ürün ya da hizmetlerin gelişime açık alanları

  • Ürün grubuna ilişkin temeldeki güçlü duygular (korkular, endişeler, sevinçler, arzular)

  • Markaya ve rakiplere dair algılar

Netnografi

“Anne olmak benim gibi rockçı bir kadına bile derin dondurucu baktırıyor.”
Ben çok bakımlı bir kadın değilim ama kocam beni aldatmadı.”

Sosyal platformlar ve diğer online paylaşım mecraları cevher niteliği taşıyor. Yaptığımız şey bu veri kaynaklarını, her zaman olduğu gibi derin anlama çabamızla incelemek ve elde ettiğimiz şeyleri anlamlandırmak.

Çıktılar:

  • Şikayetler ve altında yatan psikoloji

  • Deneyimler ve bu deneyimlerin kişiye etkisi

  • Satın alma davranışını etkileyen ana parametreler

  • İfadeler ve bireysel/kitlesel reaksiyonlar

  • Hurafeler ve doğru bilinen yanlışlar

  • Platform bazlı nitel ve nicel analizler

Kurum İçi Etnografi

Stratejik Kültür Tasarımı hizmetimizin ve İşveren Markası çalışmalarının temelini oluşturur. Güçlü bir marka stratejisi ortaya koymak ya da markanın büyüme alanlarını belirlemek için de şirket kültürü belirleyici rol üstlenir.

Derinlemesine görüşme ve çalıştay modellerimizle şirketin iç yapısını analiz ederiz.

Çıktılar:

  • Kurum içi ideal kültür ve mevcut kültür arasındaki “gap”

  • Kurumun sahip olduğu ve olması gereken değerleri

  • Kurumun çalışanlarına/paydaşlarına neler hissettirdiği
  • Kurum çalışanlarının rakiplere ve kendi markalarına dair algıları

Etnografik Araştırma Vakaları