Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine değil.
Kevin Roberts
Goodjob, insanların söyledikleri ile yaptıkları arasındaki farklar olabileceğini bilir. Hatta bunun farkında olmayabileceklerini de bilir. Etnografik araştırmalarda, her zaman olduğu gibi, söylenenin ötesini keşfeder.
Etnografik Araştırma Modelleri
Etnografi
İnsanları ürün ve hizmetlerle temas halinde bulundukları gerçek dünyadan ayırmak gerçek dışı sonuçlar ortaya çıkarabilir. Onların davranışlarını doğal ortamlarında gözlemlemek ve duygularını o atmosferde sergilemelerine izin vermek derin içgörüler elde etmemizi sağlıyor.
Çıktılar:
B2B Etnografi
B2B etnografi, iki temel hedef kitleye yöneliktir. Bunlardan ilki ürün ya da hizmetin B2B kullanıcıları, diğeri ise ürüne ya da hizmete aracılık eden kişilerdir (bayi, servis vb.).
Çıktılar:
Netnografi
“Anne olmak benim gibi rockçı bir kadına bile derin dondurucu baktırıyor.”
“Ben çok bakımlı bir kadın değilim ama kocam beni aldatmadı.”
“Ben çok bakımlı bir kadın değilim ama kocam beni aldatmadı.”
Sosyal platformlar ve diğer online paylaşım mecraları cevher niteliği taşıyor. Yaptığımız şey bu veri kaynaklarını, her zaman olduğu gibi derin anlama çabamızla incelemek ve elde ettiğimiz şeyleri anlamlandırmak.
Çıktılar:
Kurum İçi Etnografi
Stratejik Kültür Tasarımı hizmetimizin ve İşveren Markası çalışmalarının temelini oluşturur. Güçlü bir marka stratejisi ortaya koymak ya da markanın büyüme alanlarını belirlemek için de şirket kültürü belirleyici rol üstlenir.
Derinlemesine görüşme ve çalıştay modellerimizle şirketin iç yapısını analiz ederiz.
Çıktılar: