Sorun

Mondial Türkiye’nin en çok satan motosiklet markası  konumundaydı. Ancak marka kanal gücüyle ve kurumsal güçle bu noktalara erişmişti. Tüketicide markaya ilişkin net bir algı bulunmuyordu ve bu, markayı zamanla fiyat rekabetinde zorluyordu. Öte yandan genişleme alanlarında nasıl bir alt marka ve model stratejisi izleneceği belirsizdi.

Çözüm

Marka için kapsamlı bir saha çalışması yürütüldü. Belirli bölgelerde etnografik araştırmalar yapıldı ve markanın zayıf yönleri tespit edildi. Ürün grupları ve satış rakamları incelendi. Markanın güçlü yönleri ve ayrıştırıcı unsurları ele alındı. Marka için yeni bir hayat amacı belirlendi ve bir anayasa (Brand Code) oluşturuldu. Model isimlerinin hangi kategoride nasıl hayat bulacağının kuralları konuldu. Kanal stratejisinde ise markanın satış noktalarında nasıl hayat bulacağı belirlendi.

Sonuç

Sonuçta marka için yepyeni bir motto ortaya çıktı. Mondial “Bırak hayat aksın” demeye başladı. Kırda, kentte, dağda, bayırda… Hobi amaçlı ya da iş amaçlı… Mondial artık insanlara hayatın önündeki engelleri aşmaları için destek olan bir motosiklet markası. Öte yandan Kymco, Motovento ve CFMOTO markalarının her biri için ayrıştırıcı marka stratejileri belirlendi.

Markaya yeni bir hayat ve felsefe kazandırmış olduk.

Let the life flow!

İlgili Vakalar