Sorun

Familia, hijyenik kağıt ürünler kategorisinde önemli bir konuma sahipti. Markanın bazı ürün gruplarında pazar liderliğini elinde barındırdığı dönemler de vardı. Ancak satışlar marka özvarlığına (Brand Equity) yeteri kadar yansımıyordu.

Çözüm

Markanın hedef kitle gruplarıyla Soulmate araştırma modelini temel alan derinlemesine bilinçaltı araştırmalar gerçekleştirildi. Tuvalet kağıdına dair insanların hissettikleri, tuvalet kağıdının hayatlarındaki yeri ve önemi analiz edildi. Öte yandan markaya ait unsurlar (reklamlar, logo, penguen ikonları, marka ismi vb.) irdelendi ve insanların ihtiyaçlarıyla örtüşme derecesi ortaya çıkarıldı.

Sonuç

Familia, iletişimdeki değişimin meyvelerini ise 2022 yılının ilk çeyreğinden itibaren toplanmaya başlanı. Yapılan marka sağlığı araştırmasında Şubat 2021’e kıyasla Nisan 2022’de markanın yakınlık skorunda %10,8 artış sağlandı. Marka performansında ise %12,1 artış elde edildi. Öte yandan yayınlanan son reklam kopyası hatırlanma ve marka eşleşmesi parametrelerinde sektör standartlarının çok üstünde bir performans gösterdi. Marka eşleşmesinde en yakın rakibinin %29,7; hatırlanmada ise %44,4 üstünde puan elde etti.

Bilinçaltı Araştırma Vakaları