Sorun

B-good medikal alandaki ürünlerle faaliyet gösteren, eczane kanalında güçlü bir markaydı. Şirket bu marka gücünü kullanarak farklı alanlara genişlemek istiyordu. Ancak bu yeni alanlar, satın alma kararının çok daha duygusal ve bilinçdışı verildiği kozmetik ürünler alanıydı. Bu alandaki içgörülerin keşfedilmesi gerekiyordu.

Çözüm

Markanın hedef kitle gruplarıyla Soulmate araştırma modelini temel alan derinlemesine bilinçaltı araştırmalar gerçekleştirildi. Kozmetik ürünlere dair insanların hissettikleri, bu ürünlerin hayatlarındaki yeri ve önemi analiz edildi. Öte yandan markaya ait unsurlar (ambalajlar, logo, vb.) irdelendi ve insanların ihtiyaçlarıyla örtüşme derecesi ortaya çıkarıldı.

Sonuç

Sonuçta b-good’un bir alt markası olarak b-good care markası ortaya çıktı. Hem ürün portföyü, hem markanın iletişim stratejisi hem de reklam brifi bu araştırmalar çerçevesinde oluşturuldu.

Bilinçaltı Araştırma Vakaları