Kararlarımızı bilinçli bir şekilde almadığımız artık bilinen bir gerçek. Peki insanların karar mekanizmalarının temelini oluşturan ilkel ve duygusal beynine nasıl ulaşırız? Bilinçaltı gerçeklere ulaşmak geleneksel araştırmalarla mümkün değil. Zira çoğu zaman kişi kendi kararlarını nasıl ve neden verdiğinden haberdar değil.
Goodjob klinik psikologlar tarafından uygulanan bilinçaltı araştırma modelleriyle insanların ilkel ve duygusal beyinlerine ulaşır ve kararlarını GERÇEKTEN nasıl, neye göre verdiklerini keşfeder.
Soulmate ve Mirror bilinçaltı araştırma modelleri, Goodjob tarafından geliştirilmiştir.

Bilinçaltı Araştırma Modelleri

Psikodrama ve sanat terapisi ile bilinçaltına inmeyi sağlayan bir araştırma modelidir. Tüm süreç psikodrama eğitimi almış uzman psikologlar tarafından yürütülür. Hem bireysel hem de grup olarak yapılabilir.

Mirror™ araştırma modeli ilkel ve duygusal beyne erişmek için onun dilinden konuşur. Bilinçaltına erişmek için ilkel ve duygusal beyne ulaşan eylem ve görsel dünyayı kullanır.

Mirror™ araştırma modeli özellikle anlık satın alma verilen kategorilerde çok etkin sonuçlar ortaya çıkarır.

Yöntem:

Bu modelde Psikodrama ile kişilerin duygu ve düşünceleri direkt olarak sorulmaz. Bunlar bir eyleme dönüştürülür.

Sanat terapisinde ise sanat, bir araç olarak kullanılır. Resim, fotoğraf, kolaj, mimari gibi bir çok sanatsal eylem kişinin iç dünyasına yolculuk yapmak için etkin bir rol oynar.

Zihinsel rahatlama ve projektif araçlarla bilinçaltına inmeyi sağlayan bir araştırma modelidir. Bilişsel terapide var olan ve amaca özel geliştirilen yöntemler kullanılır. Seanslar uzman psikologlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Bilinçaltına erişmek için bilinci rahatlatıp duyguları serbest bırakır.

Soulmate™ bilinçaltı araştırma teknikleri uzmanı, psikolog, antropolog ve stratejistlerden oluşan bir ekiple geliştirilmiş, Goodjob’a özel bir modeldir.

Soulmate™ araştırma modeli özellikle karmaşık ve uzun karar alma süreçlerinin yer aldığı alanlarda ve konu/bağlam içindekileri keşfetmekte etkindir.

Yöntem 3 Şeye Odaklanır: Duygular, Değerler ve Anılar

Duygular: Kişilerin konuya ya da markaya dair temel duygularını ortaya çıkarır. Bu sayede kişilerin duydu dünyalarına hükmetmeyi sağlar.

Değerler: Kolektif değerleri ortaya çıkarır. Bu sayede aynı değerleri sahiplenmeyi ve karşıt değerlere temas etmekten kaçınmayı sağlar.

Anılar: Etkili anıları ortaya çıkarır. Bu sayede bu anıları iletişimde bir araç olarak kullanma ve bir ayna gibi kişilerin karşısına çıkarma imkanı yaratır. Aynı zamanda anılar içerdiği yoğun duygu ve değerlerle önemli gerçekler sunar.

Reklama dikkat vermek, reklamda yer alan marka unsurlarını çağrıştırmak/akılda tutmak ve reklamda kitleyi tetikleyen duygulara yer vererek karar almayı hızlandırmak duygusal araçlar ve eski beyin uyaranları ile mümkündür.

BC (Brain Chemicals) Trigger Reklam Etkililiği Ölçme Analizi reklam/iletişim mecraları için hazırlanan içerikleri tüm aşamalarda [senaryo (1), animatik/storyboard (2) ve post reklam (3) psikoloji ve nörobilim çerçevesinde analiz eder. Reklamın senaryo aşamasından post aşamasına kadar iyileşerek gelişmesini ve maksimum etkiyi gösterir hale gelmesini sağlar. Reklama yapım aşamasından önce veya sonra iyi diyebilmek için eski beyni ele geçirip geçirmediği, beyindeki kimyasal dengeyi etkileyip etkilemediğini 72 saat içerisinde analiz eder.

Bilinçaltı araştırma modellerimiz aşağıdaki ihtiyaçlar için idealdir:

  • Yeni bir marka stratejisi ya da iletişim stratejisi oluşturmak için

  • Ürün ve hizmetleri geliştirmek için

  • Markanın sahip olduğu unsurların etkinliğini ve stratejik açıdan doğruluğunu test etmek için

Bilinçaltı araştırma modellerimiz aşağıdaki sonuçları ortaya çıkarır:

  • Acı noktaları ve markanın bu acıdan kurtarma araçları

  • Haz noktaları ve bunun marka değer önerisine dönüşmesi

  • Konuya/markaya/ürüne dair kolektif (toplumsal) değer ve yargılar

  • İnsanların kategoriye atfettiği gerçek değer ve fonksiyon

  • Konunun/markanın/ürünün kişilerde yarattığı duygular

  • İnsanların markaya dair algıları ve bilinçaltında yatan nedenleri

Bilinçaltı Araştırma Vakaları