Deneyim Tasarımı Hizmetleri
Fiziki Deneyim Tasarımı
Bir restoran bir marka ismi, bir görsel kimlik hatta bir marka stratejisinin de ötesinde bir fiziki deneyim noktasıdır. Yaşanacak deneyimi merkeze almayan hiçbir marka stratejisi kalıcı ve başarılı olamaz.
Goodjob, marka stratejisini fiziki deneyimle birleştirir. Bunu ise üç aşamalı bir metodolojiyle gerçekleştirir.
Deneyim Tasarımı Süreci
- Mevcut Deneyimin Analizi: Hali hazırda yaşanan ya da henüz deneyim tasarlanmamışsa örnek alınan deneyimin katılımcı gözlem, gölge müşteri, derinlemesine görüşme gibi yöntemlerle analiz edildiği süreçtir. Mevcut deneyim müşteri yolculuğu ve bu yolculuktaki temas noktaları ışığında ele alınır. Öte yandan literatür taraması ile deneyimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel yönleri incelenir. Mevcut deneyime dair veriler bir temel oluşturması adına kaydedilir.
- Marka Stratejisi ve Deneyim Gelişimi: Mevcutta var olan ya da proje sürecinde ortaya çıkarılan marka stratejisinin ışığında deneyimin gelişebileceği alanlar tespit edilir.
- Brif ve Kontrol: Deneyim geliştimine dair brifler ilgili kişi ve kurumlarla (menü danışmanı, mimarlık şirketi, reklam ajansı vb.) paylaşılır. Geliştirilen deneyim iş sonuçları açısından değerlendirilir ve işlerliği kontrol edilir.
Dijital Deneyimi Tasarımı
Her marka fiziki deneyimi bütünleyen ya da kendi başına deneyimin tümünü oluşturan bir dijital deneyime sahiptir. Hatta bu dijital deneyim marka satın alma / tercih etme süreçlerinden sonra da devam edebilir. Bir otomobil sahibi kullandığı otomobile ait bir uygulamayı kullanabilir ya da sosyal medyasını takip edebilir.
Dijital deneyim sadece arayüz tasarımından, kullanış kolaylığından veya tık sayısından ibaret değildir. Kendi içinde marka stratejisinin yerleşmesine ve kalıcılığına, bu sayede ise marka performansına çok önemli etkileri vardır. Goodjob dijital deneyim tasarım sürecine 3 aşamada danışmanlık eder.
Dijital Deneyim Tasarımı Süreci
- Mevcut Deneyim Analizi: Mevcut kullanım alışkanlığı verileri analiz edilir. Müşteri yolculuğuna ve temas noktalarına dayalı davranışsal veriler psikolog ekibimiz tarafından temellendirilir.
- Dijital Deneyim Geliştirme: Mevcut müşteri yolculuğunda aksayan ya da geliştirilmesi gereken yönler tespit edilir. Bu deneyimi iyileştirmek için yapılabileceklere marka stratejisi ve iş hedefleri çerçevesinde karar verilir.
- Brif ve Denetim: Gerekli brifler oluşturulur ve dönüşüm sonrası veriler kontrol edilir.
Kriz Deneyimi Tasarımı
Müşteriler ve markalar arasında en yoğun duyguların yaşandığı ve bu nedenle de en unutulmaz hatıraları oluşturan anlar kriz anlarıdır. Pek çok marka işlerin yolunda gideceğini umar ve tüm deneyimi bunun üzerine kurgular. Müşteri şikayetleri yönetilmesi gereken bir konu olarak hep gündemdedir, oysa kritik olan bir başka şey kriz anındaki müşterinin deneyimini tasarlamak ve kontrol altına almaktır.
Goodjob, kriz deneyimini 3 aşamada tasarlar.
Kriz Deneyimi Tasarımı
- Risk Analizi: Mevcut müşteri deneyimi yolculuğu göz önünde bulundurularak, yaşanabilecek olası kriz anları belirlenir. Bu kriz anlarının sebeplerinden ziyade anın kendisine ve kişinin içinde bulunduğu duruma dair gerçeklik keşfedilir.
- Kriz Senaryoları: Kriz anından kriz çıkış anına kadarki sürece dair senaryo alternatifleri üretilir.
- Reaksiyon Tasarımı: Krizden çıkış için kurumun ve kurumu temsil eden kişilerin vereceği reaksiyonlar belirlenir.