Blog
17 03, 2017

Marka Birleşmesi

2021-03-04T21:03:02+03:00

Marka Birleşmesi Marka birleşmesi pazarlardaki ölçek ekonomisi gerçeğiyle paralel olarak artacak gibi görünüyor. Büyükler pek çok noktada avantajlılar ve bu avantajlarını kullanarak daha çok avantaj elde ediyor ve daha da büyüyorlar ve sonra bu avantajı [...]

Marka Birleşmesi2021-03-04T21:03:02+03:00
27 10, 2016

İran Pazarı Goodjob’dan Sorulur

2021-03-04T21:00:41+03:00

Goodjob ve Iran Brand Makers Anlaşma İmzalandı İran pazarı, son dönemin en gözde pazarlarından. Goodjob, İran’ın en önemli marka ajanslarından Iran Brand Makers ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşma çerçevesinde hem Türk markalarının İran [...]

İran Pazarı Goodjob’dan Sorulur2021-03-04T21:00:41+03:00
25 01, 2016

Marka İsmi Oluşturma Efsaneleri

2021-03-04T20:59:17+03:00

Marka ismi oluşturma konusunda gerçeklerin yanında efsaneler de konuşuluyor. Konuya kendi yaklaşımımızı dile getirmek için bu hurafelere yer vermek istedik. Marka isminin nasıl şekillenmesi gerektiğine ilişkin pek çok fikir var. Herkesin bildiği bir doğru var. [...]

Marka İsmi Oluşturma Efsaneleri2021-03-04T20:59:17+03:00
31 10, 2015

Üniversite Markası – The Brand Age Ekim 2015

2021-03-04T20:57:45+03:00

“Üniversite markası yaratmak diğer ticari markalardan farklıdır. Üniversiteler bir müşteriden çok bir paydaş elde etmeye çalışır. Sattığınız şey bir vaatten ibarettir ve ona inanacak paydaşlar ararsınız.” Önceden devlet tarafından sunulan sosyal hizmetlerin özel kurum ve [...]

Üniversite Markası – The Brand Age Ekim 20152021-03-04T20:57:45+03:00
12 09, 2015

Marka İsimlendirme Süreci

2021-03-04T20:50:53+03:00

Marka isimlendirme süreci sırasında izlenmesi gereken ideal adımlar şu şekilde olmalıdır. Marka adı ya da firma adı belirlerken, bu sürecin her basamağı titizlikle ele alınmalıdır. 1. Stratejik Çalışma: Markanın sahip olduğu değerlere ilişkin stratejik bir çalışmayla işe başlanır. Marka kime [...]

Marka İsimlendirme Süreci2021-03-04T20:50:53+03:00
12 09, 2015

Marka Kokusu

2021-03-04T20:48:53+03:00

Marka kokusu, tıpkı bir logo gibi profesyonel olarak tasarlanması gereken bir marka parçasıdır. Bilirsiniz. İnsanlar parfümlerini kolay kolay değiştirmek istemezler. Bir taraftan o kokuyu severler, diğer taraftan da o kokuyla özdeşleşmek isterler. O kokuyu sahiplenmek [...]

Marka Kokusu2021-03-04T20:48:53+03:00
7 09, 2015

Marka adı ve uzunluk

2021-03-04T20:47:09+03:00

Marka adı ve uzunluk Marka isimlendirmeye ilişkin yazılan pek çok makalede “marka adı kısa olmalı” gibi gibi yanlış bir yönlendirme mevcut. Marka adı neden kısa olmalı? Bunun rasyoneli nedir? Kime göre kısa olmalı? Venezuellı bir [...]

Marka adı ve uzunluk2021-03-04T20:47:09+03:00
4 07, 2015

Böyle Marka İsmi Bulma!

2021-03-04T20:43:54+03:00

Marka ismi bulma meselesi çok mühim. Doğru ele almak gerekiyor. Samsun Çarşamba Havalimanı’nda 2011 yılında tanışmıştım Tozlu Giyimle. Bölgenin yerel bir giyim markası. Elbette ki konumuz bu markanın ismi. Kötü bir ismin para kazanmaya engel [...]

Böyle Marka İsmi Bulma!2021-03-04T20:43:54+03:00
10 06, 2015

Reklam – Bağlam ve Gösterge

2021-03-04T20:40:56+03:00

TDK “bağlam” kelimesinin anlamını şu şekilde açıklamış: Herhangi bir olguda olaylar, durumlar, ilişkiler örgüsü veya bağlantısı, kontekst.[1] Yani bağlam kelimesini kullanıyorsak bir “bağlantı” meselesi vardır. Bir başka açıklamada ise kelime daha iyi özetlenmiş. Bir göstergenin öteki [...]

Reklam – Bağlam ve Gösterge2021-03-04T20:40:56+03:00
22 02, 2015

Ritüel Yaratmayan Çuvallar

2022-06-16T17:17:06+03:00

Nedenini bilmeden yapıp durduğumuz şeyler var hayatımızda. Hatta hayatımız bunlarla dolu desek yeridir. Tokalaşırız mesela, nedendir bilmeyiz. Öyledir çünkü. Biz doğduğumuzda öyleydi. Bizim yaşamımızda da öyle. Popolarımızı tokuşturmuyoruz iyi ki her karşılaşmada. Ama o da [...]

Ritüel Yaratmayan Çuvallar2022-06-16T17:17:06+03:00
Go to Top