Problem

We carried out a brand audit consultancy (Goodaudit) project for BOSCH, which invents technology for life. The problem was the hesitation of carpenters about preferring the brand, and we didn’t know the reasons for this and how to overcome this problem. Some research has been done before, but the source of the problem has not been fully discovered.

Solution

Sorunun çözümü için 6 şehirde 100’den fazla marangozhane ziyaret edildi. Bu etnografik araştırma ile marangozların gündelik dünyası, aletlerle ve markalarla ilişkileri, jargonları ve markalara dair inançları keşfedildi. BOSCH markasına dair bu kitlede yaygınlaşmış bir hurafe, markanın ürün portföyü ve buna bağlı kanal stratejisi ile birleşince ciddi bir sorun ortaya çıkmış. İki ayrı seri halinde pazara sunulan BOSCH ürünlerinin kanalda ve müşteri grubunda doğru algılanmamış olduğu gözlemlendi. Buna bağlı olarak marka stratejisi ve kanal stratejisi geliştirildi. Tüm iletişim çalışmalarını “Dayanıklılık” üzerine geliştirdik ve “Mavi BOSCH” iletişimi yapmaya başladık.

Result

At the end of the project, the brand produced a more customer-oriented marketing strategy and followed a closer communication method with the carpenters. The channel strategy has changed and the professional series (Mavi BOSCH) products have started to be sold in DIY stores. The result was a significant increase in sales and market share.

Related Cases